London i mobilbilder

Måste ju erkänna att jag har legat lite på latsidan med bloggen på sista tiden. Mestadels för att jag inte har gjort så mycket annat än att söka jobb sen jag kom hem. Men nu när det är avklarat (hurra!) så tänkte jag skaka liv i den igen.
Därför kommer nu ett litet ihopplock av mitt år i London sett från mobiltelefonens kamera.

Vad som mötte en på väg ut från jobbet varje dag.


Min arbetsplats. Ordnat kaos.


Umgicks jämt och ständigt med den sköna Evelina som fick för sig att få lite halsbölder titt som tätt.


Gick till en suverän science fiction-utställning på British library där dom hade allt från Dr Who-prylar till V för Vendetta.

Min bästa konsertupplevelse fick jag under en solig torsdag i Hyde Park där jag fick se Beirut, The Vaccines, Mumford & Sons och till sist Arcade fire spela på samma dagsfestival. Himmelriket säger jag bara.


Snygg butiksinredning på Top man.


Fyllde år och fick dessa rosor av en stilig ung man som kort därefter uppgraderas till pojkvän.


Sen dess har livet varit ett äventyr med fluffiga katter och rosa tyllkjolar.


Åkte med jobbet på ett DC-event där det bjöds på färgglada cupcakes, champagne,  nagellacksmålning, pingis och tv-spelsturnering.


Restaurangbesök som kunde sluta lite hur som helst.


Bästa kollegorna med knäppa hattar var helt enkelt vardag.


Om det inte var hattar så var det sovning i låda.


Eller att testa skidmasker.


En arbetsdag var sällan tråkig helt enkelt.


Och hade man tur stod det ibland en sagolik prinsessvagn dragen av hästar utanför jobbet när man skulle gå hem.


Jag kunde få allt ifrån enorma blombuketter till gräsligt fula klänningar i spontana presenter.


Plötsligt var alla tvungna att ha på sig illgula skyddsvästar ute i lagret och en morgon stod denna varningsskylt ensam i badrummet hemma i kollektivet.


Hemmafester kunde lätt sluta på trappan iförd mankini och stålmannen t-shirt.


En lördagskväll kunde se ut på helt olika sätt och jag skulle inte bytt bort det här året för allt smör i Småland.

Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till London i mobilbilder

  1. Maria skriver:

    Fantastiskt! Och så känner du Bastien 🙂 Liten värld! Honom råka jag träffa när de hade spelning förra året i Sthlm. Han har försökt få mig att hälsa på i London men jag har inte vågat.

Lämna en kommentar